Planlagte ROT-prosjekter, Rehabilitering, Ombyggning, Tilbygg på anlegg i Rogaland fylke
Utvidelse av vei i Rennesøy
Siktemålet med planen er å leggja til rette for å auka breidda på Fv 4620 Østhusvikveien frå Dalåker til Hodneveien og å etablera langsgåande gang- og sykkelveg. Målet er betre trafikktryggleik samt å leggja til rette for tungtrafikk på strekninga. I tillegg til planområdet som vart varsla i 2016 er det nå tatt med areal som gjer det mogeleg å føra overvatn til sjø sør for Østhusvik.
Opprusting av dam i Gjesdal
IVAR IKS skal oppruste dam Storevatn i 2024 – 2026. Før arbeidet på dammen starter er der behov for å oppruste deler av den private adkomstvegen fra Kyllingstad til dammen. Opprusting av adkomstvei på separat prosjekt.
Ombygg av eksisterende avløpsrenseanlegg i Klepp og Time kommune
IVAR IKS ønsker tilbud på utarbeidelse av forprosjekt, utarbeidelse av reguleringsplan og detaljprosjektering av 5 stk pumpestasjoner, for alle fag, med opsjon på 1 - 2 stk i tillegg. Detaljprosjektering av ledningstraseen skal i utgangspunktet utføres av IVAR, men det ønskes i tillegg opsjon for detaljprosjektering av denne rørledningen.
For framtidig å kunne tilfredsstille forpliktelsen i forhold til avløp må IVAR gjøre tiltak på eksisterende avløpsanlegg. I denne forbindelsen er det besluttet å etablere en ny avløpstrase fra Bråstein til – Vik RA. Det er foreløpig antatt en dimensjon på max Ø800 mm for selvfallsledninger og max Ø600 mm trykkledninger, samlet totalt 13 + 9 = 22 km.
IVAR IKS ønsker tilbud på utarbeidelse av forprosjekt, utarbeidelse av reguleringsplan og detaljprosjektering av 5 stk pumpestasjoner, for alle fag, med opsjon på 1 - 2 stk i tillegg. Detaljprosjektering av ledningstraseen skal i utgangspunktet utføres av IVAR, men det ønskes i tillegg opsjon for detaljprosjektering av denne rørledningen.
Oppgradering av havn i Stavanger kommune
Risavika har en sentral beliggenhet til Nordsjøen. Havnen er en betydelig forsyningsbase for energinæringen på sjø og er Vestlandets største godshavn. Det er også rutegående ferge til Danmark og Bergen i Risavika. Aktiviteten er økende, og det er behov for mer kai-kapasitet. Det vurderes nå en havneutvikling i det sør-østre området i Risavika. Dette skal være kaier som er tilgjengelig for alle, og skal ikke bygges for spesifikke kundebehov. Området skal ikke drives alene av et særskilt terminalselskap. Det skal tilrettelegges som en prosjektkai for gods og forsyninger. Oppdraget skal vise konsept for utbygging av rett kailinje med ro-ro rampe i sørlig ende, med mulighet for å kunne bygge ut i to til tre trinn. Det navngis derfor to kailinjer; kai 25 og kai 26 med ro-ro. Det er svært utfordrende grunnforhold i området. Det er et tykt lag med mudder/løse masser, som sannsynligvis er forurenset, og det er langt ned til fjell. Strandlinjen hvor det vurderes kaiutbygging er innvunnet land. Avgrensningen av denne er et resultat av best egnet område for sikring av grunn vurdert opp mot utfyllingslinje som gav mest mulig nytt landareal. Fyllingsfronten (sjete) er fundamentert på en renne av utgravet mudder og påfyll av sprengstein. Utfyllingen er sams masse opp til ca kote - 2 meter og sprengstein over dette, og sjetéen er plastret med større steiner.
Utvidelse av vendespor på Ganddal stasjon i Sandnes
Formålet med tiltaket er å forbedre togtilbudet til Ganddal stasjon, ved å tilrettelegge for økt frekvens med 4 tog i timen på strekningen mellom Stavanger og Ganddal stasjon. Dette gjøres ved å bygge et nytt vendespor med tilhørende plattform delvis i det gamle Ålgårdsporet og forlenge vendesporet noe i nordlig retning.
Utbedring av vei langs Fylkesveg 44 i Time
Hensikten med planen er å redusere antall trafikkulykker, øke aktiviteten og trafikksikkerheten for brukerne av holdeplasser, samt øke framkommeligheten ved bru over Håelva. Planen skal legge til rette for utvidelse av fv. 44 for å kunne etablere rumlefelt, utbedring av fem kryss, ny bru over Håelva og utbedring av bussholdeplasser.
7,6 km.
Utbedring av vei langs Fylkesveg 44 i Klepp
Hensikten med planen er å redusere antall trafikkulykker, øke aktiviteten og trafikksikkerheten for brukerne av holdeplasser, samt øke framkommeligheten ved bru over Håelva. Planen skal legge til rette for utvidelse av fv. 44 for å kunne etablere rumlefelt, utbedring av fem kryss, ny bru over Håelva og utbedring av bussholdeplasser.
3,6 km.
Utbedring av vei langs Fylkesveg 44 i Hå
Hensikten med planen er å redusere antall trafikkulykker, øke aktiviteten og trafikksikkerheten for brukerne av holdeplasser, samt øke framkommeligheten ved bru over Håelva. Planen skal legge til rette for utvidelse av fv. 44 for å kunne etablere rumlefelt, utbedring av fem kryss, ny bru over Håelva og utbedring av bussholdeplasser.
Gratistilbud
til bedrifter!
Vil du vite mer om disse prosjektene? Vi gir deg et innblikk i hvilke muligheter som finnes i landets største prosjektdatabase og den mest omfattende overvåkning av prosjektmarkedet.